lunes, 3 de octubre de 2011

Powerbar Marathon b.t.t. by Northwave, on pitjor em sento, on millor resultat aconsegueixo !!!


L'ultim cap de setmana de setembre (diumenge 25) tocava un altre dels objectius grans, la última prova del Campeonato d'Espanya de Maratón, conegut com el Powerbar Marathon btt by Nothwave.

Dissabte camí a Bonansa (Huesca), ens va fer un fort aiguat, tot apuntava llavors, que seria un cap de setmana mogut.

A la tarda un cop allotjats al càmping Baliera a 4km de la carrera, sense pluja, desidim sortir a fer un vol per estirar cames i alliverà tensió.

A on ??? doncs a fer un reconeixement del circuit a peu un tros pels voltants de Bonansa. Està tot enfangat, sabía que diumenge tocaría patir, perqué a la duressa ja natural d'aquelles muntanyes hi afegiem un altre factor en contra (fang, la pedra relliscossa....)

Abans de sopar aigua un altre cop, el temps a la predicció deia que bon temps pel diumenge amb sol, jo veien aquella aigua no m'ho acabava de creure.

El diumenge em llevo més tard de l'habitual, entre 7,15 i 7,20h. ja que aquí les sortides son a les 9,30h. del matí.

Els rituals de sempre amb l'esmorçar, estiraments ....
Un cop apunt sobre la bici del càmping fins a Bonansa (4km.) per escalfar a un ritme molt suau.

Arribo a Bonansa, molt moviment de ciclistas escalfant, toca fer cua per recollir dorsal. Mentre estava posant-lo a la bici (dorsal 34), arriba la Gemma acompanyada dels seus pares, que em va acompanyar tot el cap de setmana.

A pocs minuts de les 9,30 ja ens col·loquem tots els corredors a la parrilla de sortida, quins nervis !!! Estava allà enmig de grans corredors com en Marc Trayter, Joan Llordella, Milton Ramos, Núria Espinosa....

Donen la sortida, i a pedalar a fondo asfalt amunt!!! Quin ritme!!! altísim!!! les pulsacions a 186... Soc concient que tocaria patir de valent.

Els primers deu o dotze primers kms, son infernals, pujada sense treva, plé de fang o sino pedra relliscosa.

El circiut tenía forma de vuit, el poble de Bonansa estava al mig d'aquest, la sortida es feia desde el poble, completant la primera part del vuit d'uns quants més de 15 kms. tornan a passar pel poble per completar l'altre part del vuit que en tenia més de 17 kms. suman un total de més de 30 kms. el circuit. Cada corredor teniem que completar-lo dues vegades per fer més de 60 kms.

Tota la primera volta vaig estar rodant a roda, inclús, una estona per davant seu amb una dona imparable, la Núria Espinosa i el seu marit, un gran corredor també.
Al principi de la segona volta, jo concient que em quedava una volta i dura vaig afluixar el ritme de cursa, tampoc podía aguantar-lo més, Espinosa s'em va començar a escapar, al igual que el seu marit, jo vai anar aguantant el tipus. Tinc que reconeixar que vaig patir de valent, mai una cursa s'ha m'havia convertit amb un infern com aquell. Completo el primer sector del circuit de la segona volta i al fer el pas pel poble, em tallant per horari. Havia agotat el màxim de temps permès per acabar d'afrontar l'ultim sector de circuit i completar la marató. Una llàstima, però, l'experiència havia valgut la pena, estar rodant al costat de gent que competeix en un europeu i mundial de b.t.t. es tot un orgull. La CKT amb tant fang havia estat impecable. Una mica desmoralitzat en mi mateix, perqué, no podía estar tant avatut amb el que entreno.

La Gemma i els seus pares, m'animen, i em fan reflexionar, es un campionat d'Espanya, on hi han grans corredors i tu hi es pres sortida i has aguantat dins del circuit fins que t'han deixat. Aixó em fa pensar "doncs, no ha estat tant malament". També penso, "potser a sigut una sort el tall horari, sino potser hagués patit més del que he estat patint".

Toca rentar la bici, i cap al càmping a dutxar-me i fer estiraments.

La sorpresa es dilluns que veien les llistes de classificacions per internet, em veig PRIMER de la categoría SENIOR a Bonansa i SEGON a la CATEGORIA SENIOR del Campionat D'ESPANYA PowerBar Marathon b.t.t. by Northwave. Jo alusino moltíssim !!!
Truco a Ocisport que es l'empresa d'events esportius que gestiona aquest campionat, parlo amb ells i SI!!! es verídic soc Campió Senior de Bonansa i sub-campió d'Espanya Senior. En aquell moment sembla irreal tot, no puc creure-ho. La seu d'Ocisport estar molt a prop de casa nostre, a la Pobla de Claramunt. Vaig allà a recollir els trofeus i m'expliquin una mica com funcionen les puntuacions.

Resultar que a Bonansa erem tres seniors que varem compatir un d'ells va avandonar, l'altre entra per darrera meu 12 min. més tard, entran jo per davant seu. Amb la igualtat del tall horari, no puntuant per la general scrath d'Espanya però si per la categoría, suman jo 200 punts i el segon (José Manuel Julve) 175 punts.
A la general d'Espanya de categoría José Manuel Julve a l'anterior prova va sumar 175 punts també, més aquest de Bonansa li van portar el liderad de la categoría Senior com a campió d'Espanya d'aquesta i jo amb 200 punts segon, ja que l'altre prova de Catalunya puntuable no hi vaig participar.

A la general de la cartegoría Senior del campionat, erem un total de vuit corredors, un només va puntuar a les dues proves (José Manuel Julve) i tots els demés varem puntuar a una carrera sola i jo amb la sort de guanyar la que més punts guanyava el primer classificat. Aquest fet potser em va ajudar i facilitar les coses a ser primer a Bonansa i segon al campionat, perqué per darrera meu també hi han quedat bons corredors, que si haguesin pogut o vingut a competir a Bonansa, m'ho haguesin possat difícil !!!!

El important es que jo vaig suar fins al final, m'hagués agradat notar-me més fort sobre la bici, però, el triomf es meu !!!! i el sub campionat Senior també. Així que disfrutarem dels resultats !!! i deixerem les teoríes apart.

Orgullós de tenir treballant amb mi el Staff tècnic que tinc, tant maravellós !!!
Sou part de la victòria.

Orgullós de poder portar Cicles Esparreguera Team i CKT a un podi com el que em aconseguit.

La clasificació es la que mana i mostra la realitat. Una llàstima que l'organització no avisi previament als corredors que pujaran al podi a recollir trofeu, perqué ara jo no puc disfrutar d'una foto per la meva història personal.

Molt feliç !!!! i content que una part de la família m'hi acompanyés. Gràcies !!!!

2 comentarios:

  1. Felicitats Jordi! que callat que t'ho tenies! quina sorpresa que et vas endur al veure les classificacions, ja m'ho imagino, amb la boca oberta, jejeje
    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  2. Així qualsevol es campió d'Espanya no te jode!!!!!!

    ResponderEliminar